Aktuality

Nejnovější příspěvky školy
IMG_1239_bio1
Biologická olympiáda 58.ročník – kategorie C (8. – 9.ročník)

Ve čtvrtek 25.1.2024 na naší škole proběhlo druhé školní kolo biologické olympiády – tentokrát kategorie C. Zúčastnilo se 18 žáků z osmých a devátých ročníků. Na soutěžící čekalo několik úkolů – samostatná laboratorní práce, kdy zkoumali různá škrobová zrna, několika stránkový test vědomostí a 2 poznávačky – poznávání vybraných druhů rostlin, živočichů a hub. První tři […]

418538549_1815289252280491_7621805954126328671_n
8.A na ledu

Výuka jinak… Orientaci v terénu (zeměpis) jsme nacvičili cestou na zimní stadion a při návratu zpět do školy. Během bruslení jsme protáhli i posílili mnohé z kosterních svalů, o kterých se právě učíme v přírodopisu. A sportovní výkony podávali všichni, jak při hře „na babu“, tak ti zkušenější z nás, při nájezdech a střílení na bránu.                                      JP

7bfa7f7b-9522-4fc2-83a7-1f43a28f61cc
Beseda v knihovně-1.A, 1.C

V úterý 6.2. se děti z tříd 1.A a 1.C zúčastnily besedy se spisovatelkou a moderátorkou Denisou Kimlovou. Dozvěděly se spoustu zajimavých informací-např. jak vzniká knížka. Beseda byla velice zajímavá a obohacující.

úvodní
KYBERČUNĚ

Ve čtvrtek 1. února k nám na první stupeň do čtvrtých tříd zavítala Lenka Eckertová. Ta zde se svým programem „KYBERČUNĚ“ poukázala na rizika spojená s pohybem na sociálních sítích. Mimo jiné také otevřela otázku psychohygieny a péče o duševní zdrav. Právě tyto oblasti jsou s pohybem a hlavně užitím technologií úzce spojeny a možná i často opomíjeny. […]

418189537_394541986312626_8829356585904195513_n
Školní kolo zeměpisné olympiády

Ve středu 24. ledna se 28 žáků naší školy účastnilo školního kola zeměpisné olympiády. Žáci porovnávali své znalosti ve třech kategoriích. Kategorie A se účastnilo 12 šesťáků, kategorie B pět sedmáků a nejstarších 11 žáků soutěžilo v kategorii C. Děkuji všem za účast a gratuluji vítězům ke krásným výsledkům! Doufám, že ti nejšikovnější budou naši […]

dipsy
Informace k podávání přihlášek na střední školy

Prezentaci se základními informacemi k přijímacímu řízení na střední školy naleznete v odkazu níže. V případě otázek k přijímacímu řízení nebo chcete-li pomoci s vyplňováním či tiskem přihlášek, kontaktujte prosím kariérového poradce nebo výchovnou poradkyni. Kariérový poradce: Mgr. Jan Šimon, simon@zs-komenskeho.cz, 325519533 Výchovná poradkyně: Mgr. Ludmila Šimonová, simonova@zs-komenskeho.cz, 325519525

418025026_697205345850679_2771358742740940616_n
Ornitologové ze 7.B

To, že jsou ptáci teplokrevní obratlovci, kteří snášejí vejce a mají tělo pokryté peřím, to už žáci 7. B vědí. Bylo potřeba, podívat se ptákům do bezzubého zobáku a prozkoumat tuto skupinu důkladněji. Každý žák proto vytvořil plakát, s jehož pomocí představil vybraný ptačí druh svým spolužákům.                                                                                                 JP

WhatsApp Image 2024-01-08 at 17.24.11
Lyžařský kurz Kolínská bouda

Ve dnech od 7.1. Do 12.1 žáci tříd 7.C, 8.A, 8.B a 9.B navštívili Pec pod Sněžkou v rámci lyžařského kurzu. Účastníci byli ubytováni na Kolínské boudě. Pokoje byly velmi hezky zařízené. K dispozici měli účastníci také moderní wellness s bazénem. Náplň lyžařského kurzu tvořilo především lyžování, snowboardování a běžkování. Mimo to byl ale každý […]

50d4eae0-7ff2-49eb-9c85-a7696b69ffdf
Novoroční přání putující do Mexika

Žáci ze 7.C, 8.C a 9.C si již druhým rokem dopisují s žáky z Mexika. Pokaždé se dozví něco nového od dětí z jiného kontinentu. Tentokrát jsme poslali novoroční přání a prozradili, jaké jsou tradiční pokrmy a zvyky v období vánoc  u nás v České republice.  Už se moc těšíme na odpovědi, ve kterých nám žáci prozradí své vánoční zvyky […]

418025019_1756385204866398_5451640208969207425_n
Z očí do očí, padnout do oka, vidět na vlastní oči, mezi čtyřma očima, mne snad šálí zrak…

V hodinách přírodovědných praktik jsme si nehráli s češtinou, jak by se mohlo zdát, ale zkoumali jsme oči, orgány zraku. V úvodní hodině jsme si pustili videa o lidském zraku a vyplňovali pracovní list. Žáci se seznámili s lidským smyslem, kterým přijímáme asi 80% informací, a jeho vnitřní stavbou. Poté vymýšleli nápadité otázky jako např. „Jakým způsobem se […]